(ES/CAT) «Celebramos haber estado aquí para poder hacerlo. Pero esto también significa que durante estos años se han dado miles de discriminaciones racistas, agresiones y violaciones de derechos. Y eso no lo celebramos, lo combatimos «. De esta premisa nació el título del acto: más de 8.000 razones para celebrar y combatir.» – “Celebrem haver estat aquí per fer-ho. Però això també significa que durant aquests anys s’han donat milers de discriminacions racistes, agressions i violacions de drets. I això no ho celebrem, ho combatem”. D’aquesta premisa va nèixer el títol de l’acte: més de 8.000 raons per celebrar i combatre.
[wc_row]
[wc_column size=»one-half» position=»first»]
Antes de la celebración pública (que reunió antiguos miembros de la asociación, socias, activistas, organizaciones con las colaboramos y representantes de las administraciones que financian el SAiD), se celebró el segundo encuentro de personas afectadas por racismo que han sido atendidas por SOS Racisme. En el espacio, participaron una cuarentena de testigos, que habían sido víctimas de diferentes discriminaciones y violaciones de derechos, creándose un espacio de cuidado, de intercambio y de resistencia, muy valioso según las personas participantes. Por ello, desde SOS Racisme, en nuestros proceso de de mejora y aprendizaje en la atención queremos hacer de este espacio una actividad que entre a formar parte de nuestra actividad cotidiana.
Del acto destacamos dos conceptos presentados por miembros del SAID. En primer lugar, que cada denuncia, independientemente de su resultado, ya es una victoria en sí misma. Y en segundo lugar, que las personas que piden ayuda, consejo o acompañamiento al Said, son las activistas fundamentales de la entidad, para que a través de su experiencia nos obliga al resto a tomar conciencia, reinventarnos continuamente y a adaptarnos a las nuevas realidades.
En el acto también se presentaron algunas novedades que pondremos en práctica tal y como una línea de atención a través de WhatsApp (652873406) con el objetivo de facilitar la denuncia de situaciones de discriminación racista, se ha abierto . También se informó del nuevo vídeo promocional que próximamente se difundirá en las redes sociales.
Desde SOS Racisme queremos dar las gracias a todas las personas que nos acompañasteis. En especial en el Centro Cívico Cotxeres de Sants, que nos cedió el espacio, al cantante Wagner Pá, que nos regaló un precioso concierto, y RUIDO Photo que nos ayudó a presentar el proyecto común «Archivo Ilustrado del odio «.
Muchas gracias a las personas que hacen posible que el Said continúe trabajando para erradicar las discriminaciones: nuestros socios y socias y donantes económicos. Para facilitar el apoyo económico a la entidad, ayer también presentamos una nueva línea de financiación: el Timming, que de manera muy sencilla y con un euro al mes apoya el Said.
[/wc_column]
[wc_column size=»one-half» position=»last»]
Abans de la celebració pública, que va aplegar antics membres de l’associació, sòcies, activistes, entitats amb les col·laborem i representants de les administracions que financien el projecte, es va celebrar la segona trobada de persones afectades per racisme que han estat ateses pel SAiD. Van poder compartir una quarentena de testimonis, de diferents discriminacions i violacions de drets, es van conèixer i es va crear un espai de cura, d’intercanvi i de resistència, molt valuós amb la intenció de millorar i apendre en l’atenció i fer d’aquest espai una activitat regular del servei.
De l’acte destaquem dos conceptes presentats per membres del SAiD. En primer lloc, que cada denúncia, independentment del seu resultat, ja és una victòria en si mateixa. I en segon lloc, que les persones que demanen ajuda, consell o acompanyament al SAiD, són les activistes fonamentals de l’entitat, perquè a través de la seva experiència ens obliga a la resta a prendre consciència, a repensar-nos continuament i a moure’ns.
A l’acte també es van presentar novetats al servei: per facilitar la denúncia de situacions de discriminació racista, s’ha obert una línia d’atenció per WhatsApp, a través del 652873406. I un vídeo promocional que properament es difondrà a les xarxes socials.
Moltes gràcies a totes les persones que ens vau acompanyar. En especial al Centre Civic Cotxeres de Sants, que ens va cedir l’espai, al cantant Wagner Pá, que ens va regalar un preciós concert, i RUIDO Photo que ens va ajudar a presentar el projecte comú “Arxiu Il·lustrat de l’odi“.
Moltes gràcies a les persones que fan possible que el SAiD continuï treballant per eradicar les discriminacions: els nostres socis i sòcies i donants econòmics. Per facilitar el suport econòmic a l’entitat, ahir també vam presentar una nova línia de finançament: el Timming, que de manera molt senzilla i amb un euro al mes dóna suport al SAiD.
[/wc_column]
[/wc_row]